Geoblog.pl    Gotkiewicz    Podróże    Podróż do Raju    Etruskowie

Etruskowie

Włochy
Włochy, Bagni di san Filippo

Etruskowie pojawili się na terenie Włoch przed Rzymianami. W zasadzie to oni stworzyli podwaliny pod cesarstwo rzymskie.  Sami Rzymianie wywodzili od nich swój rodowód, ale nie mieli żadnej wiedzy kim byli Etruskowie. Dopiero badania genetyczne wykazały  że Etruskowie są emigrantami z terenów obecnej Syrii i na półwysep Apeniński przybyli jakieś 3200 lat temu. Co za ironia losu że potomkowie emigrantów bronią się przed pomocą rodakom. Etruskowie wykorzystywali źródła termalne. Na przykład Bagni di san Filippo to kąpielisko termalne wykorzystywane do tej pory. Znajduje się w lesie na skraju miasteczka, jest bezpłatne i przypomina nieco baseny termalne w Pammukale z powodu wytrącania się osadów wapiennych z wody.  Temperatura wody jest zależna od basenu. Może być lekko ciepła, idealna dla oziębłych matron a także gorąca tak,  że wejście na początku może budzić obawy,  ale potem jest idealnie.  W powietrzu unosi się bardzo słaba woń siarkowodoru, ale ona zupełnie nie przeszkadza. W końcu kąpielisko po włosku nazywa się bagno.