Geoblog.pl    Gotkiewicz    Podróże    Ambulans dla Ukrainy    Błyskawiczna reakcja
2022

Błyskawiczna reakcja

Polska, Końskie

Dzień przed napaścią Rosji na Ukrainę zadzwonił kolega z Iwano Frankowska żeby poszukać używanej karetki na Volkswagenie T4 z napędem na wszystkie koła, bo potrzeba takiego auta do ewakuacji rannych. Znalazłem takie auto a następnego dnia wybuchła wojna u naszego sąsiada. Zadzwoniłem do córki która pracuje na uczelni w Finlandii że trzeba założyć zbiórkę na to auto. Po chwili zrzutka była już zorganizowana https://zrzutka.pl/hggwgk

Zrzutka była założona przedwczoraj. Dziś już jest uzbierana pełna kwota na zakup auta. Jeśli pieniędzy będzie więcej, to za te środki zostaną zakupione środki opatrunkowe. Na auto złożyło się mnóstwo osób, wiele anonimowo. Niektórzy darowali przysłowiowy wdowi grosz. Teraz czekam na kolegę żeby jechać z nim jutro do Pruszcza Gdańskiego po to auto. Po drodze jeszcze zabieramy opatrunki. Zadzwonił też pilot paralotniowy który ma sklep z opatrunkami. Podaruje to, co będzie przydatne. www.wojrat.pl Karetkę chcemy zabrać w poniedziałek, bo trzeba będzie ją przerejestrować. W drodze na Ukrainę chcemy dokupić tyle ile się da materiałów opatrunkowych.